Nyheter från föreningen
Inbjudan till kvällstävling i friidrott!
30 nov
Klubben finns på Instagram! 📸
23 okt
Tränaraktivtet 7/2
20 dec, 15:20 0 kommentarer
Hej alla Tränare!
Stort tack för detta år! Ni har lagt mycket kraft, energi och tid på att hålla vår verksamhet igång. Er insats är fantastiskt värdefull!
Den 7/2 har vi planerat en tränaraktivitet med fokus på en utbildning med skadeförebyggande övningar (förebyggande samt behandling med tejpning och lindning). Utbildningen hålls av en av RF-SISU:s utbildare. Planen är fokus på utbildning med övningar och vara ett tillfälle då vi kan lära känna varandra bättre. Vi räknar med att det kommer finnas tid för diskussioner med.
Utbildningen hålls I Multihallen lördagen den 7 februari kl. 10 - 13. och planeras att inkludera något att äta. En kallelse skickas separat!
GOD JUL!
Styrelsen genom Claes
Inför Vintersportspelen 2026
17 dec, 16:00 0 kommentarer
Vi börjar nu blicka framåt mot 2026. En nyhet lördag 9 maj är löpartävlingen ”Rosvallaloppet” men dessförinnan har vi Vintersportspelen lördag 7 mars att se fram emot. Anmälan är för er kännedom öppen och görs som vanligt via webathletics. Inbjudan hittas på arrangemangssidan (NBIS arrangemang), Microsoft Word - Inbjudan Vintersportspelen 2026.docx
Jag efterfrågar nu hjälp av er som ledare. Era ungdomars föräldrar/vårdnadshavare kommer behöva bistå under dagen. som funktionärer. Utgångspunkten är att det blir lika stort arrangemang som förra året med över 400 st deltagare, med första start kl 10.00 och sista start ca 17.30.
Jag har tilldelat alla grupper arbetspass att bemanna och det antal som behöver vara på plats under hela arbetspasset.
| Tävlingsklass | Preliminär tävlingstid | Funktionärstider | Gren | Cirkatid (ref 2025) | Behov | |
| Team 18 | U8 | FM | Förmiddag | Visselspjut | 9.45-13.00 | 7 |
| Team 17 | U9 | FM | Förmiddag | Längd 1 | 9.45-13.15 | 7 |
| Team 16/17 | U10 | FM | Förmiddag | Längd 2 | 9.45-13.15 | 7 |
| Team 16 | U11 | FM | Heldag | Kula | 9.45-14.15 | 7 |
| Team 15 | PF13 | FM+EM | Heldag | Höjd | 10.45-15.30 | 4 |
| Team 14 | PF13 | FM+EM | Eftermiddag | Längd 1 | 13.15-16.30 | 7 |
| Team 13 | PF15 | FM+EM | Heldag | Kiosk | kl 9-17 | 3 |
| Team 12 | PF15 | FM+EM | Eftermiddag | Längd 2 | 13.15-16.30 | 7 |
| Ungdomsgruppen | PF15 + tävlar ej | Ej | Heldag | Sekretariat + Där det behövs | FM/EM | flera |
| Veteraner | tävlar ej | Ej | Heldag | Sekretariat + Där det behövs | FM/EM | flera |
För veteraner och Ungdomsgruppen efterfrågas hjälp till under hela dagen. Placering i grenar utifrån behovet som finns.
Jag kommer att påminna igen regelbundet under januari och februari, men önskar att ni
- Skapar kallelse för er grupp. Stäng kallelsen för anmälan 27/2, dvs ca en vecka innan tävlingen.
- Kallar era ungdomars föräldrar och påminner de att svara.
- Jag hämtar anmälda från era kallelser lördag 28/2.
Finns det frågor och funderingar, skicka ett mail till johandahlrot@gmail.com.
Information till ledare inför klubbmästerskapet
8 nov, 09:30 0 kommentarer
Information inför klubbmästerskapet finns nu samlad för er att ta del av, se arrangemangsinformationen på hemsidan, Nyköpings BIS Friidrott.
Många är anmälda redan, men påminn gärna i era grupper och kom ihåg att sista dag för anmälan är 13 november.
Observera att grenar som totalt har färre än 3 anmälda kommer att strykas och således ej genomföras. Idagsläget behövs tex fler deltagare i 3000m om det skall genomföras.
Viktig information till ledare inför klubbmästerskapet
2 nov, 18:00 2 kommentarer
Lördag 15 november har vi klubbmästerskap. Anmälan med inbjudan ligger uppe i webathletics.se så hoppas att många i era grupper vill vara med. Tidsprogram, PM för tävlingen samt PM för ledare med samlad information till er ledare om bla prisutdelning, invigning mm kommer att publiceras på hemsidan i veckan innan klubbmästerskapet.
En nyhet för i år är att vi planerar att börja dagen med en kort invigning. Invigningen sker kl 10.00 och beräknas ta ca 10-15 minuter. Grenarna startar därefter enligt det tidsprogram som tas fram dagarna efter att anmälan är stängd.
Planen för invigning är enligt nedan:
- Samling kl 9.50 på ytan mellan stavhopp och längdhopp. Skynke kommer vara uppsatt som vi samlas bakom. Varje grupp meddelar samlingstid till sin egna grupp.
- Start invigning kl 10.00
- Inmarch gruppvis till given plats på innerplanen framför läktaren.
- Inmarch sker till musik som ni i gruppen har valt
- Under inmarchen presenteras alla deltagare från er grupp med förnamn i bokstavsordning. Ni ledare följer gruppen under inmarchen.
- Under inmarchen är det nedsläckt i hallen och varje grupp gör entré via uppsatta blinkande lampor
- Grenarna startar ca 10-15 minuter efter att invigningen är genomförd.
Vi hoppas att detta blir en rolig inledning på dagen och behöver då från er ledare i gruppen bli meddelade vilken musik (artist och låt) som ni vill göra entré till. Maila det till johandahlrot@gmail.com senast 13 november.
Lite övrigt information:
- Tomte-/utklädnadsrace kommer också att genomföras under förmiddagen och i samband med det kommer även lite klubbinformation att ges.
- Intersport kommer att vara på plats för de som vill beställa/prova klubbkläder bla.
- Självserveringsfika planeras och där är det önskvärt att varje grupp bidrar med fikabröd enligt nedan. Det brukar vara uppskattat av våra besökare att möjlighet att köpa lite fika finns.
Team 18: första gången, behöver inte bidra
Team 17: mjuk kaka eller motsvarande i portionsbitar 1 st
Team 16/17: mjuk kaka eller motsvarande i portionsbitar 1 stTeam 16: mjuk kaka eller motsvarande i portionsbitar 1 st
Team 15: mjuk kaka eller motsvarande i portionsbitar 1st
Team 14: bullar 25 st
Team 13: bullar 25 st
Team 12: bullar 25 st och 10-15 st frukter
Ungdomsgruppen: 20 st färdigbredda och plastade frallor
Äldre: valfritt
Lördagsträningar under hösten!
2 okt, 20:29 1 kommentar
Hej alla ledare,
På de flesta lördagar under hösten har vi tillgång till hela Multihallen mellan kl. 10:00 - 12:00. Första tillfället är den 11 oktober. För att uppmärksamma dessa träningstider kommer vi lägga in tillgängliga tider med kallelse i kalendrar. Tanken är att det är en oorganiserad träning då man kan träffa nya kompisar i klubben. Vill någon organisera lek, träning, stafett eller lekfull tävling går det såklart bra. En liten svårighet är att vi behöver tagg för att komma in i hallen och att det även behöver vara vuxna i på plats. Det är därför viktigt att minst en vuxen med tagg är på plats samt fler vuxna. Dessutom att vi kan ta närvaro och få ett tillskott i kassan från LOK-stödet.
Vi planerar även en lekfull tävling vid ett par lördagstillfällen där vi får chans att öva tävling. Dessa tillfällen gör vi tillsamman med er ledare och fler föräldrar.
Styrelsen genom Claes
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
|
Lör 7/2
10:00-13:00 |
Tränaraktivitet - skadeförebyggande
Multihallen ROsvalla |